Tuesday, March 27, 2012

renungan bersama..

ISTERI : abg ape kte mlm ni kte xpyh tdo sme2.. abg tdo lua, ayg tdo dlm blik SUAMI : knpe syg.. ISTERI : ha.. ayg ade 1 prmainan, ayg catatkn smue kburukan abg sbyk mgkin dn abg pun catatkn tntg kburukan ayg sbyk mgkin!esok pg kte bace blik tntg ape yg kte dah tulis tu..... SUAMI : ok.. ... 


mlm tu si isteri senaraikan tntg kburukan suami die smpai xtdo.. suami die di ruang tamu pun x tdo...hgga ke pg wktu sarapan,, ISTERI : ha, mcm mne, spe nk mulakn dlu??? SUAMI : ayg dlu mulakn.. 


ISTERI : ok abg dgr tau, (sambil mngeluarkn 2,3 helai kertas yg dicatat nya mlm td) ISTERI : abg x romentik... abg x pndai pujuk.. abg bla bla bla.. bla bla bla.. ok dah, skang abg plak..! 


SUAMI : (die mngeluarkn 3,4 helai kertas yg kosong...) abg mntak maaf... takde ape yg abg dpt senaraikn tntg kburukan ayg.. sbb abg trima ayg seadanya.. dan sgala kburukan ayg abg sentiasa maafkn.. dn abg mntak maaf klau abg xsempurna di mata ayg... 


si isteri trgamam dn air mata jatuh brlinangan,,, terus die peluk dan mmohon ampun pd suami nya.. die mnyesal,, krna tlh mlukakan hati suami nye.. die juga sedar dan brsyukur.. bhawa suami nya adalah insan yg terbaik yg tlh dianugerah kn untuk nya.


Ps : terimalah dia dengan seadanya dan jangan toleh terhadap orang laen disebabkn kekurangannya kerana setiap manusia mempunyai kelemahan dan kelemahan itu boleh dibaiki... ♥

Sunday, March 4, 2012

persoalan demi persoalan..

kembali jiwa ni bertanya,, terlalu banyak persoalan.. tak tahu yg mana jawapannya, tak tahu apa kesudahan nya. mungkin aq terlalu memikirkan nya.. sedangkan dipihak sana aq sendiri tak tahu bagaimana. mungkin aq terlalu menunggu, dipihak sana aq tak tahu bagaimana. mungkin aq terlalu sayang, dipihak sana tak tahu bagaimana. mungkin aq terlalu ambil berat, dipihak sana aq tak tahu bagaimana. mungkin cintaku tak ada nilai, dipihak sana tak tahu bagaimana.. biarlah aq duduk menundukkan pandangan, dari aq lantang bersoal jawab.  biarlah jawapan kepada semua persoalan dirungkai  dipihak sana,. sama ada dia peduli gajah didepan mata atau leka dibuai semut diseberang sana..

Saturday, March 3, 2012

pergilah ayu..


Ya Allah maha pemurah dan maha pencipta
Terima kasih atas pertemuan antara aku dan dia
Jika nyata bukan dia pemilik tulang rusukku
Kikiskanlah pesonanya dari kedua mata
Dengan segala kelebihan dan kekurangan yang ada
Bahagiakanlah mereka berdua ku doakannya
PadaMu ku pohon sucikan hatiku
Sehinga dapat melaksana kehendak dan rencanaMu