Thursday, December 29, 2011

Bittersweet..

Pahit & manis,, biase la tu antara rencah2 dlm kehidupan, setiap detik setiap waktu pasti ada pahit & manisnya. paling bnyak bagi insan2 yg sedang bercinta laa.. perhubungan nie bkn mudah. utk meluahkan tu pun da susah ini kan nk tunaikan tanggungjawab dlm perhubungan tu kan. aku akui hubungan nie mmg susah nk jaga kalau ade diantara kita x beri sepenuh komitmen & perasaan mudah berubah-ubah.dulu kata sayang, esok kata tak. betul laa apa org kata manusia nie mmg xpandai nk hargai apa yg dia ade & xpnah nk cukup ngan apa yg dah ada. kenapa laa kita xley tawu jodoh kita kan senang kalau dah tau,, xpyh nk susah2 nk cari,xpyh nk susah2 nk tnggu, xpyh nk susah2 nk mengharap.. penat kot sume tuh.. tp apa boleh buat jodoh tu rahsia. Allah maha kuasa,, dia mengaturkan yg terbaik buat hamba Nya.. kita hanya perlu berdoa utk mendapatkan yg terbaek. Jangan pnah kecewa dengan setiap kegagalan sesungguhnya kejayaan pasti ada diakhirnya. Cinta tanpa restu umpama jasad tak bernyawa. sesungguhnya kita perlu redha,kerna redha tu ikhlas manakala pasrah tu menyerah. kalau kita ade haiwan peliharaan yg paling kita syg, tp die perlu hidup yg lebih bebas mcm haiwan2 laen hidup dihabitat sendiri, oleh itu lepaskan lah dia dgn ikhlas, jika benar die pun menyayangi kita dia akan patah balik pada kita, begitu juga dgn perhubungan kita,.demi nama cinta telah aq persembahkan hatiku hanya utk mu, telah aq jaga kejujuran dlm setia, telah aq relakan kecewa aq atas dirimu, kerana aq mengerti cinta tu x seharusnya memiliki.. satu benda jew yg aq nk ckp, aku sayang sgt kt kau...

No comments:

Post a Comment