Friday, December 30, 2011

Sedarlah wahai emas..

kenape aku selalu skitkan hati aku sendri, apa tujuan nye.? ape yg kau dpt dgn wt mcm tu wahai emas.? sedar laa kau hanya mencincang hati dan jiwa kau sendiri, kau xkan dpt apa yg kau nak dgn wt mcm tuh. tolong laa jgn sakitkan hati kau lg dan jgn hancurkan perasaan kau sendiri..kau kene ingat walaupun kau xde dia, kaw tetap ade keluarga kau yg jauh lg sayang kan kau dan terima akan kekurangan kau.. Pulang laa wahai jiwa, kembalikan laa aku sebagaiman yg pernah aku jd dulu.. Lupakan apa yg dah jadi, terima laa hakikat sebenar.. tolong laa terima hakikat sebenar.. kau kene kuat.. pengalaman yg kau dpt nie kau jd kan laa azimat utk kau gunakan suatu hari nanti.. yg bulat xdtg begolek dan yg pipih xkan dtg melayang..usaha dan terus laa berusaha utk mendapatkan apa yg kau nk dlm hidup nie.. jgn kau sia2kan hidup kau, kau tuh masih mentah lg bnyk lg yg kau kne blaja dari bumi Allah nie.. gapai laa sebanyak mana ilmu yg terhidang, nescaya kau akan bahagia dunia dan akhirat.. seharusnya kau cermin dlu diri kau wahai emas, siapa kau dimata org, siapa kau pada org lain.. bukan mudah utk org laen menerima kita, menerima kelemahan kita.. Silap aku jgk.. memang silap aku..!! hukum la aku dgn seadanya..

Thursday, December 29, 2011

Bittersweet..

Pahit & manis,, biase la tu antara rencah2 dlm kehidupan, setiap detik setiap waktu pasti ada pahit & manisnya. paling bnyak bagi insan2 yg sedang bercinta laa.. perhubungan nie bkn mudah. utk meluahkan tu pun da susah ini kan nk tunaikan tanggungjawab dlm perhubungan tu kan. aku akui hubungan nie mmg susah nk jaga kalau ade diantara kita x beri sepenuh komitmen & perasaan mudah berubah-ubah.dulu kata sayang, esok kata tak. betul laa apa org kata manusia nie mmg xpandai nk hargai apa yg dia ade & xpnah nk cukup ngan apa yg dah ada. kenapa laa kita xley tawu jodoh kita kan senang kalau dah tau,, xpyh nk susah2 nk cari,xpyh nk susah2 nk tnggu, xpyh nk susah2 nk mengharap.. penat kot sume tuh.. tp apa boleh buat jodoh tu rahsia. Allah maha kuasa,, dia mengaturkan yg terbaik buat hamba Nya.. kita hanya perlu berdoa utk mendapatkan yg terbaek. Jangan pnah kecewa dengan setiap kegagalan sesungguhnya kejayaan pasti ada diakhirnya. Cinta tanpa restu umpama jasad tak bernyawa. sesungguhnya kita perlu redha,kerna redha tu ikhlas manakala pasrah tu menyerah. kalau kita ade haiwan peliharaan yg paling kita syg, tp die perlu hidup yg lebih bebas mcm haiwan2 laen hidup dihabitat sendiri, oleh itu lepaskan lah dia dgn ikhlas, jika benar die pun menyayangi kita dia akan patah balik pada kita, begitu juga dgn perhubungan kita,.demi nama cinta telah aq persembahkan hatiku hanya utk mu, telah aq jaga kejujuran dlm setia, telah aq relakan kecewa aq atas dirimu, kerana aq mengerti cinta tu x seharusnya memiliki.. satu benda jew yg aq nk ckp, aku sayang sgt kt kau...